Не
секрет, що турбота про формування особистостей своїх вихованців найбільшою
мірою дається тим, хто сам являється яскравою особистістю.
Хоча
справа виховання майбутніх спортсменів, чемпіонів і нелегка, але вона під силу
людям, які є справжніми фахівцями своєї справи.
Головним організатором виховної роботи в ліцеї є
вихователь, який спрямовує навчально-виховний процес, формує учнівський
колектив, співпрацює з тренерами, вчителями, батьками ліцеїстів. Головне
завдання вихователів - створення умов
для розвитку особистості ліцеїста. Досягається це організацією та проведенням виховної
роботи з навчальною групою та діяльністю в соціумі.
Головна мета виховних справ в ліцеї
- це формування поведінки, готовності до відповідної діяльності. Виховні справи складають ланцюг вчинків ліцеїстів
у життєвих ситуаціях. Вони мають колективний і творчий характер.
Зазвичай виховні справи
організовують у вільний від навчальних занять час, тобто у години дозвілля. У
цікавих, змістовних, захопливих виховних справах діти беруть участь
добровільно.
Враховуючи, що дозвіллєва діяльність за своїм
змістом мас бути соціально значущою, тобто сприяти всебічному розвитку
особистості , то всі виховні справи у закладі, що організовані у години
дозвілля, є формами, в яких виявляється активна творча діяльність учнів.
Отже, кожна форма подібної
діяльності в ліцеї стає виховною справою.